Service

Bomnyckel
Bommen till området har två lås.
Du som är bostadsrättsinnehavare kan kvittera ut en egen bomnyckel till det undre låset kontakta nyckelansvarig.
Du lämnar 300 kr i deposition för en sådan nyckel.
Vi rekommenderar denna lösningen för alla borättsinnehavare.
Du får behålla den så länge du bor kvar.
När du flyttar härifrån, lämnar du åter nyckeln och får pengarna tillbaka.
Om du skulle förlora nyckeln, så blir kostnaden för en ny ersättningsnyckel 1000 kr.

Om du bara vill låna bomnyckel kontakta nyckelansvarig.
Får du inte tag i nyckelansvarig, kan du alltid vända dig till HSB kundservice, se nedan. Där finns ytterligare nycklar men det kan ta minst någon dag innan de kan hjälpa dig. Rent praktiskt sett är det HSB:s fastighetsskötare i Timmerslätt  som har våra nycklar.
Dom kontaktar dig för överlämnande av nycklar.
Denna nyckel går till det övre låset.

Vill du låna nyckel tillfälligt är det deposition 500 kr och max 10 dagar som gäller.

Nycklar vg maila  kontakt@brfkvarnfallet.se

Hjälp med elarbete, rörläggeri/VVS

Detta kan beställas i från HSB också, material och arbetskostnad.

Partillebos hyresgäster kvitterar ut nyckel från Partillebos expedition under deras öppettider.

Namnskylt på lägenhetsdörr samt på anslagstavlor längst ned
När du vill ändra namnet på lägenhetsdörren eller anslagstavlan maila kontakt@brfkvarnfallet.se

HSB SERVICE
Information till Partillebos hyresgäster 2010-01-xx

HSB Kundservice felanmälan kontaktas via medlemscenter som har öppettider:
Måndag 9.00-18.00 Tisdag-torsdag 9.00-17.00 Fredag 9.00-15.00
Öster, Lerum, Partille: 010-442 24 24
Är du hyresgäst till BRF Kvarnfallet kan du ringa detta nummer för att anmäla fel i lägenheten. Har du köpt din lägenhet ansvarar du för din egen lägenhet.

Efter telefonanmälan, kommer fastighetsskötare att ta kontakt med dig.

Kontakt med HSB via webformulär (dygnet runt):

Kontaktformulär HSB

Gå till rull-listen längst ned på sidan.

Välj ”Kvarnfallet” i rull-listan.

Skriv felanmälan eller skriv om du vill ha ut tex en bom-nyckel.

Du blir sedan kontaktad av fastighetskötaren.
Fastighetsskötar-expeditionen du ska åka till för att träffa din
fastighetsskötare, om det gäller en nyckel tex, ligger på Timmerslätt 28 Furulund i Partille.

IMG_5531-1

För Dig som har kvar Partillebo som hyrsvärd och det gäller fel i din lägenhet, vänd dig till Partillebos områdesexpedition i Ljungkullen som innan.

Kabeltv
Kundservice Comhem
Telefon: 0771-55 00 00
Öppettider för kundservice:
Vardagar kl. 08.00-21.00
Helgdagar kl. 09.00-18.00

Föreningens expedition
Föreningen har en egen lokal öppen en gång per vecka för bomnycklar mm ärenden, måndagar mellan kl. 18 och 19. Lokalen ligger i källaren under Ljungkullen 7, ingång på gaveln.

Information till för er som bor i bostadsrättsföreningen, Brf. Kvarnfallet, men är hyresgäster till Partillebo:

Felanmälan ska ringas in till HSB på tel. 031-85 91 66.
När det gäller fel på värme-, vatten- eller avloppssystemet.

Vanliga fel i lägenheten anmäls till Partillebo på tel.031-26 31 94.
Ex. droppande kran, fel på torkskåpet, trasigt gångjärn på kökslucka mm.
Partillebo har ingen Huvudnyckel för att komma in i lägenheten.

Bomnycklar kan ni som är våra hyresgäster låna på Partillebos områdes exp. under våra öppettider. Kom ihåg depositionen på 500 kr.

Hushållssopor ska ni lägga i soprummet mellan Ljk. 7 och 15, alltså det sophuset som tillhör Brf. Kvarnfallet. Partillebo låser soprummen på Ljk. 2-72.

Ett svar på ”Service”

Kommentarer är stängda.